Mažeikių lopšelis-darželis „Delfinas“ dalyvavo Kauno švietimo inovacijų centro ir Kauno lopšelio-darželio „Rasytė” edukaciniame prevenciniame projekte „Judu ir kalbu”. Šio projekto tikslas – organizuoti ikimokyklinėje įstaigoje SUP vaikams, turintiems didelius ir vidutinius specialiuosius ugdymosi poreikius renginį, atspindintį logopedo ir meninio ugdymo mokytojo ar kito įstaigos pedagogo bendrą veiklą, lavinant vaikų stambiąją ir smulkiąją motoriką, kvėpavimą, judesį ir kalbinę raišką.
Siekiant didesnio įsitraukimo veiklos metu, į renginį buvo pakviesta ir Pepė Ilgakojinė, kuri kartu su vaikais praleido popietę ir išmoko naujų dalykų. Vaikai kartu su Pepe pirmiausia apsilankė basakojų take, kur jie tikslino savo stambiosios motorikos ir koordinacijos įgūdžius. Pasimankštinus vaikai buvo pakviesti ant interaktyvių grindų. Ten jie pasijautė tarsi miške: imitavo miško gyvūnų ir paukščių judesius bei balsus, gaudė lapus, klausėsi ir patys mėgdžiojo jų šnaresį. Popietės metu ugdytiniai taip pat atliko kalbinio kvėpavimo pratimus, žaidė pirštukų žaidimus, bandė įsivaizduoti ir tarti, kokį garsą gali skleisti besisukantis vilkelis, grojo akmenėliais, įvardijo savo jausmus ir emocijas. Pažaidus miške, vaikai ir Pepė buvo pakviesti į muzikos ir ritmo miestą. Ten prisiminė natas ir jų skambesį, pasikartojo kas yra ritmas. Pagal ritmą vaikai plojo rankomis, trepsėjo kojomis, buvo dirigentais. Baigiantis popietei dalyviai šoko ritmo šokį, padėkojo už linksmai praleistą laiką kartu.
Mokant vaikus labai svarbu ugdyti visus gebėjimus ir kompetencijas. Pradedant stambiąja bei smulkiąja motorika ir baigiant kalbine raiška. Teikiant specialiojo ugdymo pagalbą vaikams, turintiems vidutinius ir didelius specialiuosius ugdymosi poreikius, buvo pastebėta, kad šie vaikai labai mažai domisi sporto renginiais, nenoriai dalyvauja kūno kultūros bei muzikos užsiėmimuose arba juda visiškai netikslingai. Norint vaikus sudominti veikla ir pasiekti kuo geresnių rezultatų, labai svarbu derinti kelių švietimo pagalbą teikiančių specialistų veiklas, renginius.Ikimokykliniame amžiuje pagrindinė vaikų veikla yra žaidimas. Žaidžiant užduotys neatrodo tokios sudėtingos ir sunkios, vaikai patiria sėkmės džiaugsmą, įgyja pasitikėjimo savo jėgomis. Derinant kalbos ir judesio užduotis lavinamas vaikų dėmesys, orientacija ir koordinacija erdvėje, smulkioji motorika, tobulinamas kvėpavimas, ritmika, kalbinė raiška.
Projekto „Judu ir kalbu“ metu vaikai tikslino motorikos, pažintinius ir kalbos gebėjimus, atliekant įvairius judrius pratimus mokėsi derinti judesį, kvėpavimą ir kalbą. Popietės metu ugdytiniai išreiškė save, bendradarbiavo ir bendravo su bendraamžiais, patyrė geras emocijas ir sėkmę veiklų metu.
Projekto akimirkas galite pamatyti paspaudę ant nuorodos: https://www.youtube.com/watch?v=N7kl_c3S1VU
Įstaigos archyvo nuotr.