Ernesta Šneideraitytė
„Pirmą dieną supratome, kad susitelkusi bendruomenė geba įveikti net ir sunkiausius iššūkius“, – apie pasikeitusį ugdymo procesą kalba Mažeikių Merkelio Račkausko gimnazijos atstovai. Anot jų, sunkiausias laikotarpis visgi įveiktas.
Mokiniai noriai mokosi
Šio laikotarpio pliusas: nuotolinis mokymo būdas pagreitino mokytojų įgūdžio naudotis informacinėmis technologijomis tobulėjimą, o praėjus karantino laikotarpiui mokytojams atsiras įprotis dažniau naudotis interneto teikiamomis galimybėmis. Pasak gimnazijos bendruomenės, visi labai jaudinosi, ar pavyks be trikdžių organizuoti ugdymą, ar nestrigs interneto ryšys, programų platformos, ar neprasidės patyčios elektroninėje erdvėje, ar mokiniai noriai ir aktyviai įsitrauks į ugdymo procesą, ar visi turės tinkamas sąlygas mokytis ir dirbti iš namų.
Po truputį procesas „įsivažiavo“, mokiniai noriai prisijungė, mokytojai greitai atsirinko, su kokiomis programomis jiems dirbti patogiau. Gimnazijai teko kai kurioms šeimoms paskolinti kompiuterius.
Atrado tinkamiausią darbo strategiją
Kiekvieną rytą 7.45 val. gimnazijos direktorė Asta Žukauskienė organizuoja nuotolinį susirinkimą, kuriame dalyvauja administracija, pagalbos mokiniui specialistai, mokytojai, specialistas, atsakingas už IKT technologijų optimalų funkcionavimą – pasidžiaugiama sėkmėmis, aptariamos iškylančios problemos. Mokytojai, negalintys tuo metu prisijungti, apie viską, kas buvo kalbėta, sužino kiekvieną dieną direktorės rašomame dienoraštyje. Dienos metu visi gimnazijos pedagoginiai darbuotojai bendrauja uždaroje Facebook grupėje. Kiekvienas mokytojas jau atrado tinkamiausią darbo strategiją, todėl, anot gimnazijos atstovų, nuotolinis mokymas tobulėja kiekvieną dieną.
Šiuo metu sklandžiam nuotolinio mokymo darbui kartais tik trukdo techninės problemos: internetinio ryšio, nuotolinių aplinkų strigimas.
Tėvai susirūpinę dėl vaikų sveikatos
„Natūralu, kad yra įtampa namuose dėl pasikeitusios situacijos. Tėvai labiausiai susirūpinę dėl vaikų sveikatos, nes daug laiko praleidžia prie kompiuterio. Ugdymo organizavimą ir techninius organizacinius sprendimus vertina gerai. Visus iškilusius klausimus išsprendėme ir dabar vyksta natūralus bendradarbiavimas“, – Budas.lt teigė gimnazijos soc. pedagogė Gitana Svirskienė.
Mokymasis namuose turi ir daugiau pliusų – susitaupo dienos laikas (kelias į mokyklą ir iš jos). Namuose, pasak gimnazijos atstovų, ne visi turi idealias sąlygas mokytis, nes kartu gyvena ir dirba kiti šeimos nariai, gana dažnai pasitaiko internetinio ryšio trikdžių. Taip pat padidėjo mokymosi krūvis, daug daugiau tenka mokytis ir atlikti savarankiškų užduočių. Be to, prasideda ir sveikatos problemos, skauda akys, nugara, nedžiugina ir tai, kad negali matytis su draugais, bendraklasiais, užsiiminėti mėgstama užklasine veikla, lankytis sporto klubuose.
Pailgėjo laikas pamokų ruošimuisi
Pasak gimnazijos direktorės pavaduotojos ugdymui Janinos Palenskienės, mokytojų darbo krūvis smarkiai išaugo, nes visą turinį reikia perkelti į skaitmeninį. Taip pat prailgėjo laikas pamokų ruošimuisi, refleksijai, įsivertinimui, vertinimui: „Mokiniams reikia paruošti papildomas užduotis, kurias jie turi atlikti per savarankiško darbo pamokas arba namuose. Daug laiko skiriama kontrolinių darbų paruošimui ir taisymui, nes reikia parengti daug skirtingų variantų, kad mokiniai neturėtų galimybės nusirašyti. Nemažai laiko užtrunkama rengiant testus, apklausas ir kt. užduotis online. Mokytojo darbo diena dabar trunka apie 12 valandų. Dar viską apsunkina nuolatinis sėdėjimas ir žiūrėjimas į kompiuterio ekraną.“
Visgi Merkelio Račkausko gimnazijos bendruomenė kreguoja pozityviai, o kylančias problemas išsprendžia kolegialiai bendradarbiaudami.
Jp.lt nuotrauka