Dėl koronaviruso pandemijos paskelbus karantiną ir sustabdžius ugdymo procesą visos Lietuvos ugdymo įstaigos nuo pirmadienio mokymąsi organizuoja nuotoliniu būdu. Pasak pedagogų, tai didžiulis iššūkis tėveliams, mokytojams, švietimo specialistams, administracijos darbuotojams. Apie tokio ugdymo teigiamas ir neigiamas puses savo mintimis su Budas.lt skaitytojais dalinasi Sedos darželio direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rasa Milieškienė.
Pasitelkė programas
„Nuotoliniam ugdymui pasiruošti neturėjome daug laiko, esame ikimokyklinio ugdymo įstaiga, tik nedaugelis pedagogų buvo susidūręs su nuotoliniu mokymusi, teko daug mokytis, domėtis ieškoti patogių, tėveliams prieinamų nuotoliniam ugdymui, būdų. Nors nuotolinio ugdymo galimybės Lietuvoje labai didelės, atsižvelgę į tėvelių ir pedagogų pageidavimus, nusprendėme su tėveliais bendrauti Facebook platformoje. Su pedagogais susirinkimus, pasitarimus organizuojame pasitelkę į pagalbą Zoom programą“, – teigia R. Milieškienė.
Prireikė fantazijos
Pasak darželio ikimokyklinio ugdymo mokytojos Audros, pradžioje buvo daug streso ir nežinios, kaip susitvarkyti su šiuo iššūkiu: „Buvo nelengva nuspręsti, kokia forma ir kaip pateikti užduotis nuotoliniu būdu, kad jos sudomintų vaikus, kad atitiktų tėvų lūkesčius. Kasdien turi kažką keisti, sugalvoti kažką kitaip. Fantaziją, kūrybines galias esu apkrovusi 200 procentų. Tikrai įdedu daug darbo ir pastangų, kad gaučiau norimą rezultatą. Manau, kad sekasi neblogai, nes gauname daug gerų atsiliepimų iš tėvų“.
Anot R. Milieškienės, visiems pedagogams ir tėveliams teko gerokai patobulinti darbo su IT įgūdžius: „Negalima sustoti, nes su įvairiais netikėtumais susiduriame kasdien“.
Privalumai
Pedagogė pastebėjo, kad didžiausias nuotolinio ugdymo privalumas – maksimalus tėvų dėmesys vaikams: „Džiugina labai didelis tėvų aktyvumas. Dirbant įprastai, tikrai nebuvo tokio didelio domėjimosi vaikų ugdymo klausimais. Smagu matyti, kiek vaikai įdeda darbo ir pastangų atlikdami užduotis. Turime galimybę pamatyti savo ugdytinius iš kitos pusės. Tėvelių atsiųstuose vaizdeliuose matome deklamuojančius, šokančius, dainuojančius vaikus. Būdami grupėje ne visi išdrįsdavo parodyti savo talentų. Taip pat džiaugiamės, kad pasitvirtino ,,lauko pašto“ idėja“.
Direktoriaus pavaduotojos teigimu, tėveliai džiaugiasi galimybe užimti vaiką, nes kartais trūkdavo idėjų, ką su juo veikti namie: „Moko ne tik tėveliai: jiems, kaip ir vaikams, tenka pasimokyti ir patiems. Visada ne pro šalį daugiau laiko praleisti su vaikais ir matyti jų pasiekimus. Tik dirbdamas kartu pamatai vaiko silpnąsias puses. Daugelis tėvelių suvokė, kad tikrai nerasdavo tiek laiko pabūti su vaiku ir stebėti, kas jam įdomu, o kas ne, kaip keičiasi vaiko elgesys.
Tėveliams patiko, kad vaikas pats gali pasirinkti kokį darbelį nori daryti. Kiekvieną rytą su didžiausiu nekantrumu laukia naujų užduotėlių ir iššūkių. Vaikai ugdosi kantrybę ir kas dieną vis lengviau atlieka darbelius, smagiai leidžia laiką drauge su savo tėveliais.
Mus džiugina, kad tėveliai pastebi mokytojų didžiules pastangas. Anot jų, mokytojos įdeda labai daug darbo, kad vaikus pasiektų žaismingos, traukiančios akį, įdomios ir linksmos užduotys. Iš tėvų nėra reikalaujama, kad vaikai atliktų visas užduotis – tėveliai ir vaikai patys pasirenka užduotėles ir laiką, kada jiems patogu su vaikučiais užsiimti. Daugelį užduočių vaikai gali atlikti lauke, nereikia sėdėti prie kompiuterių.“
Mokytojos pastebėjo, kad nuotolinis mokymas, bent jau iš dalies, pasiteisino. Pasak jų, tėvai, kurie atsakingai žiūri į vaiko ugdymą, gali nemažai nuveikti su vaikais, o dirbdamos grupėje mokytojos neturi galimybės tiek dėmesio skirti kiekvienam vaikui. „Tačiau smagiau dirbti su vaikais ir tėveliais grupėje, kai juos girdime, matome jų emocijas, reakciją“, – teigia viena pedagogių.
Trūkumai
„Pedagogai nuotoliniu būdu ne viską gali perduoti. Kiek matome iš tėvų komentarų, vaikams labai trūksta bendravimo su bendraamžiais ir tiesioginio bendravimo su savo mokytojais. Jie labai pasiilgo darželio ir laukia, kada galės grįžti prie įprasto ugdymo. Sunkiausia šiuo laikotarpiu tėveliams, kurie augina kelis vaikus, sunku paskirstyti visiems vaikams dėmesį, juolab, jei tu pats dar ir mokytojas, – sako R. Milieškienė. – Mane, kaip dviejų mokyklinio amžiaus vaikų mamą, labai neramina ir tai, kad vaikai gali susigadinti regėjimą ir sveikatą, nes visos pamokos ir namų užduotys vykdomos per įvairias interneto platformas.
Pasak pavaduotojos, šiomis dienomis mokytojų darbo valandos tarsi išnyko: „Kaip gali nepadėti ar nepaaiškinti iškilusių klausimų susirūpinusiai mamai ar tėčiui? Tad, jei kas vis dar galvoja, kad dabar mokytojams yra dirbti lengviau, ar kad jie namuose neturi ką veikti, labai klysta. Manau, visi iki vieno – pedagogai, tėvai – laukia, kada galės grįžti prie įprasto gyvenimo ritmo“.
Padėka darbuotojams
„Nuoširdų AČIŪ tariu savo įstaigos pedagogams už nuoširdų darbą šiuo neramiu laikotarpiu, tėveliams už supratingumą, pedagogų palaikymą, bendravimą ir bendradarbiavimą. Manau, kad negandoms pasibaigus, kaip darželio bendruomenė, mes būsime artimesni, labiau susibendravę, vieningi. Būkime sveiki, saugokime savo artimuosius ir save“, – linki Sedos darželio direktoriaus pavaduotoja R. Milieškienė.
Parengė Birutė ŠNEIDERAITIENĖ
Nuotraukos iš darželio archyvo