Naujasis Gotardo pagrindinis tunelis (GBT), kuriam, kai jis bus atidarytas birželio 1 dieną, atiteks ilgiausio pasaulyje geležinkelio tunelio titulas, yra „Dievo dovana Europa“, pirmadienį pareiškė už transportą atsakinga Europos Komisijos (EK) narė Violeta Bulc.
57 kilometrų ilgio tunelio po Alpėmis idėja kilo dar 1947 metais, tačiau statyba buvo pradėta tik prieš 17 metų.
Nuo to laiko buvo iškasta maždaug 28,2 mln. tonų uolienų, o tunelio statybai buvo išleista maždaug 10,6 mlrd. eurų.
GBT „bus labai svarbi jungtis, Roterdamą (ir) Antverpeną jungianti su Adrijos jūros uostais“, pareiškė V. Bulc šveicarų dienraščiui „Tages Anzeiger“.
Tunelis užtikrins didesnį kelionių iš šiaurės į pietus ir atvirkščiai sklandumą, padės sumažinti oro taršą ir „prisidės prie Europos augimo“, pažymėjo Komisijos narė.
Tunelio atidarymo ceremonijoje, kuri bus surengta kitą savaitę, žada dalyvauti Vokietijos kanclerė Angela Merkel, Prancūzijos prezidentas Francois Hollande‘as (Fransua Holandas) ir Italijos premjeras Matteo‘us Renzis (Matėjus Rencis), taip pat Šveicarijos pareigūnai.
Ateinančiais mėnesiais tunelis bus bandomas, o eksploatuoti jis bus pradėtas gruodį.
Pradėjus veikti GBT, kelionė traukiniu iš Ciuricho į Milaną turėtų sutrumpėti maždaug valanda iki dviejų valandų ir keturiasdešimties minučių.
GBT ilgiausio pasaulyje geležinkelio tunelio titulą atims iš Japonijos tunelio „Seikan“, kurio ilgis siekia 53,9 kilometro. Angliją ir Prancūziją jungiantis 50,5 kilometro ilgio tunelis po Lamanšu nusileis į trečią vietą.
Tačiau į antrą vietą ateityje turėtų patekti Austrijos Brenerio tunelis, kurio ilgis turėtų siekti 55 kilometrus ir kuris turėtų pradėti veikti po maždaug dešimtmečio.
Ciurichas, gegužės 23 d. (AFP-BNS).