Praėjusią savaitę Mažeikių rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė) vyko pirmasis viaduko per geležinkelį Algirdo gatvėje statybos darbų rangovų ir Savivaldybės vadovų, Savivaldybės administracijos specialistų pasitarimas. Susitikimo tikslas – aptarti galimą viaduko ir laikinosios pervažos statybų darbų pradžią, jų eigą, išsiaiškinti mūsų rajono specifiką, problemas dėl galimų eismo trikdžių. Taip pat išgirsti Savivaldybės institucijų vadovų požiūrį ir užmegzti glaudesnį bendradarbiavimą.
Savivaldybės administracijos Vietinio ūkio skyriaus vedėjas Alfonsas Žiulpa trumpai pristatydamas vyksiantį didžiulį projektą sakė, kad Mažeikiuose bus pradėtas statyti objektas, apie kurį buvo kalbama jau daugelį metų. Atliktos keturios galimybių studijos, išanalizuota daugiau nei 20 įvairių viaduko statybų galimybių variantų. „Ir štai – finišo tiesioji. Viaduko statybos darbus per 12 mėnesių, neskaitant technologinių pertraukų, atliks konkursą laimėjęs Latvijos statybų įmonės „LNK Industries“, inžinerinių sprendimų bendrovės „Fima“ ir Prancūzijos kapitalo kelių tiesimo bendrovės „Eurovia Lietuva“ konsorciumas. Grupei „LNK Group“ taip pat priklauso „Latvijas tilti“, – sakė A. Žiulpa. Pagrindinis darbų užsakovas – Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, o jo partneriai – Mažeikių rajono savivaldybės administracija ir AB „Lietuvos geležinkeliai“. Bendra sutarčių vertė – daugiau nei 16,321 mln. eurų. Mažeikių rajono savivaldybės dalis – 3,65 mln. eurų.
Statybos darbų rangovai kalbėjo, kad vakar įsigaliojo sutartis su Lietuvos automobilių kelių direkcija, netrukus įsigalios ir sutartis, pasirašyta su Savivaldybės administracija. Rangovai, parengę darbų atlikimo grafikus ir kitus reikalingus dokumentus, juos pateiks Savivaldybei.
Statybos darbai prasidės nuo laikinosios geležinkelio pervažos įrengimo. Ši pervaža, kuri atsiras tarp Sandėlių ir Židikų gatvės ir nuovažos, UAB „Eurovia Lietuva“ atstovo teigimu, gali būti pastatyta maždaug per dvi savaites, tačiau sudėtingesnė ir ilgiau užtrunkanti dalis – jos automatizavimas. Laikinosioms pervažoms taikomi aukšti reikalavimai, tad, kad ir laikina pervaža, bet projekte numatytos vaizdo kameros, apšvietimas, būtina visa automatika su užtvaromis. Būtinas automatikos suderinimas, šviesoforų ir geležinkelio eismo valdymo sistemų perprogramavimas.
„LNK Industries“ atstovai norėtų, kad jų subrangovai „Latvijas tilti“, kurie statys patį viaduką, jau liepos pradžioje, anksčiau nei įrengta laikina pervaža, pradėtų inžinerinių tinklų iškėlimo ir atraminių polių įrengimo darbus, tačiau tam reikia uždaryti važiuojamąją dalį. Savivaldybės meras Vidmantas Macevičius nesutiko su jų siūlymu. Jo teigimu, tai pagrindinė miesto „arterija“. „Šioje gatvėje eismas labai intensyvus, per parą pervaža važiuoja apie 25 000 transporto priemonių. Tai viena iš pagrindinių jungčių tarp AB „ORLEN Lietuva“ gamyklos ir Latvijos. Čia vežami sunkiasvoriai ir pavojingi kroviniai, – sakė V. Macevičius, – tad, kol nebus kitos, alternatyvios, nuolat veikiančios, pervažos, kelio uždaryti tikrai neketiname ir neleisime.“
Rangovai taip pat kalbėjo, kad iki technologinės žiemos pertraukos tikisi įrengti monolitinę viaduko perdangą. Taip pat tikisi, kad AB „Lietuvos geležinkeliai“ bendradarbiaus ir pavyks kuo sklandžiau suderinti darbus geležinkelio ruože.
Savivaldybės vadovas prašė, kad Savivaldybės administracija būtų nuolat informuojama, kaip vyksta darbai ir jų derinimai įvairiose institucijose. „Šis viadukas labai reikalingas mūsų rajonui, tad privalome dirbti kartu ir kviečiame nuolat mus informuoti apie įvairias iškilusias ar galimai būsimas problemas. Mes mielai bendradarbiausime ir stengsimės tarpininkauti derinant visus reikiamus dokumentus tiek su AB „Lietuvos geležinkeliai“, tiek su Lietuvos automobilių kelių direkcija“, – kalbėjo Savivaldybės meras V. Macevičius. A. Žiulpa taip pat akcentavo, kad, padarius laikiną pervažą, nuo Algirdo g. visas eismas bus nukreiptas Židikų ir Vakarų gatvėmis. Transporto eismas bus labai intensyvus, o čia esančios kelių dangos bus labai pažeistos. Jis prašė rangovų tinkamai prižiūrėti šias gatves, jei reikia, sustiprinti jų dangą, kad miesto gyventojai ir svečiai galėtų jomis naudotis saugiai.
Viadukas iškils Algirdo gatvėje, dabartinės geležinkelio pervažos vietoje, tačiau bus pastatytas ne tik viadukas, pasikeis ir aplinkinė infrastruktūra. Rekonstrukcijos darbai prasidės Algirdo g., nuo įvažiavimo į UAB „Mažeikių autoservisas“ iki Lakštingalų gatvės. Algirdo ir Gamyklos gatvių sankryžoje bus pastatytas turbožiedas, mažesnis žiedas atsiras Algirdo ir Lakštingalų gatvių sankryžoje. Taip pat pasikeis Židikų ir Žagarėlės gatvių sankryža, ties įvažiavimu į žiedą praplatės Gamyklos gatvė. Vakarų gatvėje bus pakeista važiuojamoji danga, įrengti pėsčiųjų-dviračių takai. Gatvėse bus atnaujintas ar naujai įrengtas apšvietimas, viadukas bus pritaikytas neįgaliesiems, įrengiamos pėsčiųjų perėjos.
Reklama: statybinių įrankių nuoma
Savivaldybės informacija